AZERBAYCAN NOTLARIM - BAKÜ'DE SON GÜNÜMÜZ 6.GÜN

Selamlar herkese;

Güzel bir sabah Türkiye'den yola çıktığımız Bakü / Azerbaycan yurtdışı tatilimiz'in son günlerini  yazıyorum buradan sizlere.

İçimiz   biraz buruk olarak rüzgarlar şehrini, geceleri ışıl ışıl parlayan Bakü'yü,  kalbimizi ve en derin özlemlerimizi  bırakarak ayrılıyoruz bu güzel  ülkeden..

Sabah  son günümüzün şerefine  The House cafe'de kahvaltı yapmaya gittik,  hemde ne kahvaltı mekana bayıldık  nefis kahvaltının ahengine kendimizi bıraktık..

Daha sonra şehrin merkezinde ki  alışveriş merkezi Port Baku'yu etraflıca gezerek Starbucks'ta kahve içtik..

Şehirden ayrılmadan önce,  Zabitler parkı içindeki  bakınız işte burada  buz parkına  gitmeye karar vermiştik..

Bu şehrin dokusunda  ayrılmak nedense hiç içimizden gelmiyor..

Devamlı yeni bir program yaparak resmen ayak sürüyoruz Bakü sokaklarında:)))

Buralara kadar gelmişken çarşı pazar sokaklarını gezmeden olmaz diyoruz ve her defasında daha fazla  yeni yerler keşfediyoruz..

Yeşil Pazar en ön plana çıkanı ve halk arasında en popüler olan pazar.

Bu pazarda en iyi kalitedeki sebze ve meyve çeşitlerini, en kaliteli süt ve et ürünlerini ve Azerbaycan’ın en popüler lezzetlerini bulmanız mümkün.

Burada fiyatlar birçok süpermarkette olduğundan çok daha uygun,

Bakü'nün taze pazarları, taze meyve ve sebzeleriyle, 2. el antika eşyalarınını olduğu sokaklar,  90'larda ki   İstanbul'u hatırlatıyor bana..

Zabitler parkı içinde buz pateninde geçirdiğimiz anıları ise  hiç unutmak mümkün değil..

Buz pateni arenasında  ayakta durmaya çalışmak, düşmemek için çırpınmak, bol kahkaha arasında son  günümüzü geçirdik...

Hazır burdayız dedik ve hemen atladık kiraladığımız bisikletlerle sahile indik, hava mis gibi, sahil tertemiz bol güneş daha ne isteyelim..

Son günümüz son gecemiz diyerek, bir  gece önce  kısıtlı zamana bir çok şeyi sığdırmaya çalışarak,  Finish Finnegans Pub'a gitmiştik..

Çalan müzikler ve gece öyle güzeldiki anlatamam, sanki canlı konserde hissettim kendimi, nasıl eğlenmişim, nasıl keyifli bir gece geçirmişiz  anlatamam..

Çalan müzikler çok  güzel, bakınız ortam güzel, olduğumuz yerde dans edip durmuşuz bütün gece..  işte burada şahane

Tabi bu bizi kesmez deyip eğlenceye devam etmek için mekandan çıkıp diğer başka bir mekana  gittik.. işte burada

Anlayacağınız o ki buraya geldiğimiz günden beri gezmedik görmedik yer bırakmadık.

Bakü'ye gelmek isteyenler için,  bizden  küçük bir tavsiyemiz olacak; önce Bakü- Tiflis, Gence, Şeki, Quba, Gebele, Lahic turu yaparak buraya gelebilirsiniz..

KEŞFEDİLECEK ÇOK YER VAR

Burya ayak basar basmaz şu sıralama gezmeniz size kolaylık sağlayacaktır.

İlk gün Bakü Bulvarında yer alan Halı Müzesini ziyaret edin ve öğleden sonranızı İçerişehir’i keşfederek geçirin.

Kız Kulesi, Şirvanşahlar Sarayı, Minyatür Kitap Müzesini görün.

Bakü Bulvarı boyunca akşam yürüyüşüne çıkın.

İkinci gün Kobustan Milli Parkı’na gidin, petroglifleri görün.

Oradan da Çamur Volkanlarına gidersiniz..

Dönüşte  Bibiheybet’e uğrayın, sokaklarından dolaşın, içinin muhteşem taşlarla olduğu söylenen Bibiheybet Camii’ni ziyaret edin.

Üçüncü gün öğleden önce Haydar Aliyev Kültür Merkezini ziyaret edersiniz..

Sonrasında Ateşgah’ı ve Yanardağ’ı da görmeniz mümkün.

Nihayet gezimizin sonuna gelmiş bulunmaktayız..

Azerbaycan Bakü havalanından herkese hoşça kalın diyoruz, yeni gezilerde görüşmek üzere...

TÜLİN ÖZKUL BAKU AZERBAYCAN  2019

William Shekespeare

The House Cafe

Bakü Zabitler Parkı

Taze Pazar antikacılar

Bakü zabitler park buz parkı