AVŞA ADASI & ERDEK & KİRAZLI MANASTIRI KEŞİFTEYİZ

Gençliğimden beri adını sık sık duyduğum  ve  her zaman  gitmeyi çok istediğim bir yerdeyim  yani Avşa adasında...

Feribot yolculuğumuz ne kadar uzun sürmüş olsa da  dalgalar eşliğinde süzülerek geçtiğimiz manzaralar hafızalarımızdan silinmeyecek kadar güzel izler bırakıyor..

Bahar'da kapısını araladığımız Avşa adası bizi sukunet içinde karşılıyor..

Toskanayı aratmayacak güzellikte şaraplık üzüm bağları, boylu boyunca uzanmış geniş  sahiller, el değmemiş kutsal topraklar özellikle bizim gibi bahar da gittiyseniz rengarenk çiçekler gelincikler arasında dolaşır durursunuz.

Bana göre Avşa ada'sının  en güzel sezonu bahar ayları diyebilirim..

Tertemiz denizi ve güzel sahillerinin yanı sıra, pek çok su sporu aktivitesine imkân sağlayan Avşa adası coğrafi yapısıyla da bisiklet turları ve doğa yürüyüşlerine de oldukça uygun.

Ada içerisinde bir kaç tane doğal otel, kamp yerleri ve salaş mekanlar da var..

Bence tatil beldelerinin btik otellerinde ne kadar yıpranmışlık olsa da   deniz kum  fevkalade güzel diyebilirim.

ŞAHİN TEPESİ

Adayı gezip keşfetmeye devam ettikçe önümüze adanın hemen arkasında Şahin tepesi çıkıyor... bakını; şahintepesi

Küçük taşlı yolları takip ederek kocaman seyir teraslı Şahin tepesinden adanın arka tarafından seyre dalıyorsunuz.

Deniz'de yüzenler bir taraftan piknikçiler bir taraftan herkes keyifli bir hafta sonu geçiriyor.

Manzara öyle nefis ki anlatamam, ışık huzmeleri denize vuruyor  ve gözlerimizi kamaştırıyor..

İşetme sahipleri güzel insanlar denizden topladıkları midyeleri tazece pişirip önünüze getiriyorlar..

Yanında da buz gibi biralarımızı yudumlayıp anın tadın çıkartmaya başlıyoruz..

Bulutların üzerinde içimizde ki yoğun duygularla   pastel görüntüleri izliyoruz.

Bulutlar hemen elinizi değdirdiğinizde dokunacakmış gibi hissettiriyor başka bir enerji başka bir ambians var burada..

Adanın en tepesinde şahane bir yürüyüş rotası mevcut,  biraz aşağıya doğru indiğimizde püfür püfür esen rüzgar eşliğinde Beyaz Saray otelinin dingin güzelliği  karşımıza çıkıyor.. işte burada

Avşa adası sevilir de gidilirde daha ne diyelim ötesi yok..

Gizemli beyaz saray otelimizi uzaktan izliyoruz. Biraz hüzünlü dursa da çocukken bana Tarabya oteli önünde yüzdüğümüz zamanları hatırlatıyor..

Tüm adayı gezip  dönüş yoluna geçmişken, taa uzaklardan  gözümüze kestirdiğimiz Bortaçina otelinin dibinde bitiyoruz.

Hem satılık hem de tadımlık şarapları hayranlıkla bir sıradan bir dizeden bir inciden  incelemeye başlıyoruz..

Güzel de bir grup var içerde usul usul yemeklerini yiyorlar ,size tavsiyem buraya mutlaka bir akşam için rezervasyon yaptırıp akşam yemeğine gelin..

Keyifli ve güzel bir ortamı var denize karşı püfür püfür, hatta yolun sonundan  devam ederek merkeze doğru sürün aracınızı  harika manzaraları izlemeye doyamayacaksınız.

Köy hallerine doğal manzaralara hayde  bree diyeceksiniz:)))

Bortaçina şaraplarının tadımlık malikanesi, yolun bizi nereye götürdüğüne bakmaksızın keşif yaptığımız ve memnun kaldığımız en güzel mekanlardan bir tanesi oluyor..

Yol boyu ferbottan izlediğimiz  manzaralar aklımızda ..

Adanın doğal güzelliği zaten aklımızı baştan aldı mis kokular rahiyalar  her  yerde..

Avşa adası ve Marmara adasının yeşiline  bakirliğine  bayılarak dönüyoruz..

Hazır buralara kadar gelmişken bir gece konakladığımız otelimizden ayrılıp Tekrar feribotla Erdek tarafına geçiyoruz..otelimiz burada

Erdek  ve çevresi olabildiğince otellerle çevrili adım başı  bir tatil köyü veya otel görüyorsunuz..

ERDEK - KİRAZLI MANASTIRI

Erdek te yarım ada sahilleri ve Kirazlı manastırı  bakınız; büyüleyici bir atmosfere sahip..

Özellikle trekking  gruplarının burayı çok seveceğine eminim.

Gezmeyi sevenlere buradan sesleniyorum, mutlaka bir Kapı dağ turu yapın ve Kirazlı manastırını programınıza alın derim.

Doğa muhteşem etrafında ki  anıt ağaçlar gökyüzüne uzanıyor.  Amazon ormanlarını doğallığını bakirliğini aratmayacak güzellikte bir yerdeyiz,  İn cin top oynuyor..

Bir zamanlar burada yaşayanların ruhları sanki size eşlik ediyor gibi,  yalnız olmadığımızı hissediyoruz..

19. yüzyılda inşa edilen Kirazlı Manastırı, Kyzikos Antik Kenti‘ndeki ana tanrıçaya adanan bir tapınağın üzerine inşa edilmiş.

Sonrasında bölgedeki Rumlar tarafından dini merkez olarak kullanılmış

Manastır'a uzun ormanlık bir yoldan ulaşıyorsunuz, aslında bu yarım adayı geri dönmeden bir turda gezebilirsiniz.

Bütün o sahillerin hepsi çadır kurmaya ve kamp yapmaya çok elverişli..

Yemyeşil ormanlar ve araziyi ikiye bölen akarsulardan gelen su sesi gezinize canlılık katıyor..

Kirazlı Manastır'ının tümü  ormana karışmış gizli geçitleri dehlizleri olan bir yere dönüşmüş..

Bir ağacın altında sizin bile  fark edemeyeceğiniz  büyük bir tünel açılmış. Bizzat kendimiz içine girip inceledik hayretler içinde ,  sanki ağacın köklerinde  insan dişi   varmış  gibi  enterasan bir görüntülere şahit olduk.

Dönüş yolunda tesadüfen keşfettiğimiz ve bize Kazdağlarını aratmayacak güzellikleri sunan büyük biir zeytin bahçesine dalıyoruz..Hemen karşımızda gizli bir syere sotelenmiş  kahvaltı mekanını bulnca dayanamayıp içeri dalıyoruz hemen.. görsellerini burada bulabilirsiniz.

Oh mis gibi kahvaltı sofrası gelsin pişiler gitsin pişiler kahvaltını keyfinde buradan hiç ayrımak istemiyoruz ismini merak edenler içn yazıyorum BAHÇE APOSTOL  Bakınız

Ağaçların arasından bol yeşile ve zeytin ağaçlarına  doyarak gittiğimiz bu güzeller güzeli mekana eminiz siz de  çok seveceksiniz..

KYZİKOS

Hem tarihsel hem de kültürel anlamda keşfetmeye doyamadığımız Erdek ve çevresini artık hem hafızaya hem de her yıl gelebileceğimiz bir programa aldık..

Özellikle tesadüfen bulduğumuz bir emekli derneği tatil köyü  çok hoşumuza gitti,

Erdek ve  çevresi dediğimiz gibi keşfetmeye çok açık bir destinasyon..

Yolları tabelaları takip ederek   kendimizi Kyzikos antik kentini gezerken buluyoruz.  işte burada

Kyzikos Antik Kenti, tarih öncesi dönemden bu yana birçok farklı medeniyete ev sahipliği yapmış olması sebebiyle, zengin ve çeşitli tarihi kalıntılara sahip.

Aralarında  amfi tiyatro, stadyum ve hamamın da bulunduğu birçok antik yapıyı bünyesinde barındırıyor.

Hadrian Tapınağı, Kyzikos Antik Kenti'nin en etkileyici yapılarından biri.

Roma İmparatoru Hadrianus adına inşa edilen bu tapınak, zengin süslemeleri ve görkemli yapısıyla dikkat çekici..

Kyzikos'ta bulunan tiyatro, antik dönemin önemli sahnelerinden biri olarak kabul ediliyor. Günümüzde bile hala etkileyici bir duruşa sahip olan tiyatro, büyük etkinliklere ev sahipliği yapmış.

Kyzikos Antik Kenti için dolaşan bir efsane bulunmuyor.

Ancak milattan önce 680 senesi için şehrin kurucusu Kyzikos’un altın çağının başlangıcı olarak adlandırılıyor.

Ünlü denizci Kyzikos’lu Eudoxus, kilise tarihçisi Kyzikos’lu Gelasius ve matematikçi Kyzikos’lu Adrastus da zamanında yerleşim yerinde bulunmuş ünlü kişilerden..

Bu tatilde yine harika yerler keşfettik, elimiz kolumuz ve gönlümüz güzel anılarla döndük bayram tatilimizden..

Keşfin her türlüsü büyük bir sevdadır..

Hayatınızda büyük süprizlerle keşiflerle karşılaşmanız dileğiyle,