GEBZE BALLIKAYALAR TAVŞANCIL -- KEŞİF VE DOĞA YÜRÜYÜŞÜ


Yeşil vadinin en tepesinden bir kartal edasıyla  çevreyi gözetliyorum...

Sıra sıra geçen kamyonlar,  iş makinaları, uzaklara baktıkça küçülen asfalt yol dikkatimi çekiyor..

Rüzgar deliler  gibi  yüzüme saçlarıma doğru estikçe esiyor..

Bilmediğim bir rotada yeni yerleri görme arzusuyla yanıp tutuşuyorum..

Önümde uzanan yol kıvrıla kıvrıla aşağı iniyor..

Nereye gittiğimi bilmeden sağdaki soldaki tabelaları takip ediyorum.

Yol beni derme çatma küçük bir gözlemecinin önüne getiriyor..

Fırından taze çıkmış ekmekler sıra sıra raflarda gözüme çarpıyor,  içimi hoplatan kokulara daha fazla dayanamayarak  kendime  peynirli bir gözleme söylüyorum..

Bu arada mekan sahibi  Hanife ablayla da  güzel bir sohbete başlıyoruz. 

Küçük kuzinesin de ekmek pişirip  gözleme yaparak dişiyle tırnağıyla mekanını inşaa etmeyi başarmış  Hanife ablayla böylece  tanışmış oluyoruz...

Önce gözleme, sonra yumurta sonra da fırında pişirdiği ekmeğini  paylaşınca, aramızda ufaktan bir dostluk kıvılcımı başlamış oluyor..

Geçerken gözüme çarpan Ballıkayalar tabelasından bahsediyorum..

Kendisi bana oraya nasıl gideceğimi tarif ediyor , vadi içinde dereler  şelaleler eşliğinde  uzunca bir kanyon olduğunu kayalara tırmanmak için uzak yerlerden dağcıların  geldiğini söylüyor..

Yürüyüşe gelen mi dersin çadırını  kapıp gelen mi dersin, hafta sonları çok deli dolu çok kalabalık oluyor diyor buralar. 

Merakıma yenilerek, ana yoldan sapıp  patika yoldan devam edince Ballıkayalara'a varmış oluyorum.

Yemyeşil bir doğanın içinde şelale öbeciklerini hayranlıkla izliyorum..

  Çağıldayan sular Ordunun derelerini aratmıypr..

 Gölün tam karşısında çadır kuranlar  hemen üst tarafında da piknikçiler keyif yapıyor..


Yürüyüşü sevenler için burası nefis bir destinasyon..

Asıl güzel manzaraları görmek için biraz daha ilerilere  kanyonun içlerine doğru yürümeniz gerekiyor..

Suyun taşa vurup  üzerinde çıkardığı efsunlu seslerle nutkum  tutuluyor resmen...

Biraz daha oturup buranın tatlı nağmelerini dinlemek istiyorum.

Suyun akışında dertleri unutmak mümkün  ben de unutuyorum..

TÜLİN ÖZKUL GEBZE BALLIKAYALAR 









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AVŞA ADASI & ERDEK & KİRAZLI MANASTIRI KEŞİFTEYİZ

YENİ YIL GAZELLEMESİ

ISLAND OF MARMARA

METAMORFOZ GÖKÇEADAM

KAMP VE DOĞA YÜRÜYÜŞÜNDE ARA ÖĞÜN / SMOOTHİE ÇEŞİTLERİ

Frida Kahlo'nun Renkli Dünyasında Olmak.