ÖMERLİ GÖLÜ - YÜRÜYÜŞ ROTASI

Yürüyorum yol boyu, kuş sesleri eşliğinde her şeyden keyif alarak..

 Mutluluğun  resmi bu olsa gerek abidin:)))

İçimde bir heyecan, bir sevinç tılsımıyla,

Adımlarım hızlandıkça yol da beni istediğim yere götürmek için acele ediyor.

 Yapabilirim keşfedebilirim sınırlarımı zorlayabilirim  modundayım..

Ömerli gölünün  çevresinde, gezi grubumuzla birlikte  sıra sıra  nazlı sülünler gibiyiz hep birikte

Kah gölü izliyorum, kah gökyüzünün engin derin maviliğinde kayboluyorum.

Rehberimiz  yol gösteriyor bize , gölün ekzantirik ışık oyunlarında…

Çevresine meraklı bir çocuk gibi, ağaçların yemyeşil siluetinde kayboluyorum.

Gizli mesajlar var evrenden bana dokunup hissedebiliyorum.

 

Nezaketen seslendiğim merhabalarım var yürüyüşüm boyunca çevremdekilere..

İnsanlığı, Homo Sapiensleri,  tarihler öncesi varoluşu,  uzayı büyük patlamanın evrenimize etkilerini düşünüyorum.

Uzunca zamandır yapmaktan tek keyif aldığım aktivitenin tam da merkezindeyim.

 Kitap okumak ruhuma hayallerime düşlerime iyi gelirken,

 yürümekse tüm vucut sağlığıma ciğerlerime kalbime iyi geliyor.

Oksijen ve temiz havanın getirisi psikolojime inanılmaz  büyük nimet..

 Kafamın içine yer eden nedenler  niçinler;  kalbimdeki korkular  rüyalarıma bilinçaltıma kalsın ben  burada sosyalleşmenin keyfini sürüyorum.

 

Masa başı çalışmanın yılgınlığı yorgunluğu birikmiş içimde,   meğer ne çok yorulmuşum  içimde topaklanan   zehiri şuracıkta bırakıveriyorum.

Yürüdükçe çevremde ki güzelliklere hayran kalarak hayallerime arzularıma bir yenilerini daha ekliyorum.

Böyle çok  keyifliyim çok mutluyum bu da bana fazlasıyla yeterli geliyor.

 

Fazlasını istemek bencilliğin ta kendisi biraz nankörlük biraz  ego yarışı  elindekilerle yetinememenin verdiği acziyet.. 

 Masvavi gökyüzünün engin derinliğine, bereketli  topraklara,  ufukta baktıkça kaybolan denizlere uzun uzun baktıkça dünyanın bütün hazinelerini görebiliyorum.

Ne psikolog ne psikiyatri  isterim, doğanın gizli kalmış cennetleri   hazineleri yeter de artar bana..

 Su sesinde buluyorum acziyetimin hüzünlü boğulumlarını…

 Yasım gidiyor, kederim dağılıyor  içim derleniyor toparlanıyor adeta çoğalıp üreyen bir hücre gibi ruhum yenilenip dışarıya pırıl pırıl parıldıyor.

Sesimin hicivli  neşesinden  mutluyum:)) kendi kahkahalarımdan keyifleniyorum.

Bol su içiyorum yürüdükçe, arada ikram edilen çaya kahveye hayır diyemiyorum.

Bu grupta yeniyim fakat  sanki yıllardır buraya aitmişim gibiyim:)))

Ne denli kalabalık olduğumuza şaşırarak çevremdeki insanlarla  büyüyerek mutlu oluyorum...

İçimdeki sanat gözüm, hiç susmadan kadraj üstüne kadraj yakalıyor, göldeki minik afacan siluetler  kuşların şekiller çizerek yarattığı izdüşüm beni inanılmaz mutlu ediyor.

 Ormanı tanıyorum, ağaçları çok seviyorum korunaklı  güçlü hallerini özümsüyorum.

Her şey güllük gülistanlık olacak değil ya olmadık yerde olmadık şekilde  çamurun batağın içine lönk diye düşüyorum:)))

 Paçalarımdan sızan çamurun genleşmesine kurumasına harabe desenler çizmesine bayılıyorum.

 İnsanların şaşkın bakışları arasında kendimden emin özgüvenli bu yeni halime resmen aşık oluyorum:))) 

Eskiden Ömerli köyüne ve göl kıyısına çok giderdik ama her gidişimiz bana bir eziyet olurdu...

 Demek ki ruhun da bir engin zamanı çağıldama zamanı  bir bildiği varmış.

Yorulan bedenleri dinlendiren bu güzelliklerin, evrenin sesini duymanın  vakti zamanı varmış..

Ömerli köyüne ve göl çevresine gelip yürüyüş ve kamp yapacaklar için şunu söyleyebilirim ki göl çevresi çok büyük  ayrıca çevresinde de  bir çok yerleşim yerleri  var.

Bu şekilde farklı köylerden göl kenarına inmek mümkün..

Haritanızdan ve bildiğiniz rotalardan şaşmadan,  köy yollarına inebilir, yürümeye uygun yerlerden ömerli gölünü ve çevresini daha detaylı keşfedebilirsiniz.

Bizim gittiğimiz yer ömerli barajı Koçullu köyüydü,  birkaç gün sonra tadı damağımda kalan bu geziye evden termos çay  alarak ailece yeniden gittik.

Her gittiğimizde beni büyüleyen bu göle yeniden aşık olmamak elde değil..

 Suyun sakince yavaş yavaş akan sesi, ormanın hışırtısı beni can evimden vuruyor.

 Arkadaşlar bir süre daha bu günü birlik trekking turlarıyla birlikte olacağım, katılmak isteyen arkadaşlar için ilgili linki  buraya bırakıyorum..crazy- hikers 

Gezi esnasında yanınızda bulundurmanız gerekenler ve bu ürünleri alabileceğiniz yerleri aşağıda paylaşıyoprum umarım bir faydam olur..

Yürüyüş ayakkabısı ,sırt çantası, tozluk, baton,  ince yağmurluk çay ve kahve için termos,yürüyüş enerjisi için kuruyemiş ve meyve.

Bundan böyle aylık bir program bülteniyle günlük yürüyüş rotalarımız olacak sevgili rehberlerimiz eşliğinde.. 

Madame Savon Yolda içsel yolculuğum süper nova yükselişe geçmiş bulunmaktadır.  

 Eşsiz güzellikleri hassas bünyesinde barındıran ömerli köyü ve çevresindeki diğer güzel köyleri de ayrıca buraya yazıyorum.  

Kendinize iyi bakın sevgiler herkese..


*Ömerli barajı- Koçullu köyü- Yürüyüş ve kamp 

*Ömerli- Esenceli köyü- Yürüyüş rotası ve Kamp

Ömerli- Darlık barajı

*Ömerli -Emirli köyü

Ömerli- Kurtdoğmuş köyü

Şile - Hacıllı şelalesi

Şile - Saklıgöl

Şile Avcı koru tabiat parkı


Etkinliği düzenleyen:

@CRAZY_HİKERS 

http://yukselinan.com/index.aspx





 


       













Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

AVŞA ADASI & ERDEK & KİRAZLI MANASTIRI KEŞİFTEYİZ

YENİ YIL GAZELLEMESİ

ISLAND OF MARMARA

METAMORFOZ GÖKÇEADAM

KAMP VE DOĞA YÜRÜYÜŞÜNDE ARA ÖĞÜN / SMOOTHİE ÇEŞİTLERİ

Frida Kahlo'nun Renkli Dünyasında Olmak.