Kayseri ve Köyleri Keşif 2

Herkese selamlar,

Kayseri gezimize kaldığımız yerden devam ediyoruz..

Gezimin ik bölümünde sultan sazlığında kalmıştık ..

Van Gogh'un tablolarından çıkmışcasına güzel manzaları kareleri arkamızda bırakarak bu kez rotamızı Kapuzbaşı şelalesine çeviriyoruz..işte burada

Sabah erkenden yollara düşüyoruz.

Şose yol biraz bozuk ve bol virajlı elimden geldiğince dikkatli gitmeye çalışıyorum.

Bu yolun namı almış yürümüş uçurumvari geçitler, heybetli dağlar ve geçitlerden geçiyoruz..

Bir yanımız derin bir uçurm bir yanımız gürül gürül akan bir nehir tam da rafting yapılacak yerler diye geçiyor içimden..

Yol boyu ilginç mağaralar görüyoruz ama o kadar derinsel ve karanlık  bir duruşu var ki içine girmek yürek ister:))))

Kapuzbaşı Şelaleleri, Aladağ Milli Parkı sınırları içerisinde..

İrtifa akışı itibarı ile Uganda’da bulunan Victoria çağlayanı (100mt.) hariç, ABD’de bulunan Niagara’dan 55m., Finlandiya’da bulunan İmarat’dan 25m., Erzurum’daki Tortum’dan 50 m., Antalya’daki Düdenden 25 m. Ve Manavgat’tan 5 m. Daha büyük olan Kapuzbaşı şelalesinin aktığı yerin rakımı ise 700 m.

Aladağ’ın zirvesinde bulunan kar ve buzullardan beslenen şelale inanılmaz büyüleyici bir güzellikte görülmeye değer ..

Şelalenin dört koldan  akan efsane suları altında dinlenme tesisinde alabalık yiyoruz.  işte burada

Gelen konuklarını çok güzel ağırlayan bu tesisde ortamın güzelliğinden nemalanıp teras balkonlardan hırçın akan suyu izliyoruz.

Çaylarımızı yudumlamak ve bu güzel yerin keyfini çıkartmak çok hoşumuza gidiyor..

Yol bıyu yabani keçileri fotoğraflayıp, rüzgar güllerine isimler takıyoruz.

Yol üstünde şahane bir tesisden tadını asla unutmayacağımız gül ve çilek karışımlı bir reçel alıyoruz.

Mekan çok güzel temiz nezih ve güleryüzlü..

Kendinizi burada evinizde gibi hissediyorsunuz.. rüzgargülü restaurant

Dönüş yolunda  el dokuması kilimlerin halıların  satıldığı Yahyalı halı dükkanlarını  geziyoruz..

Binbir emekle örülmüş halıların hikayelerini gerçek ağızdan dinlerken unutulmaya yüz tutmuş bu el sanatının yeniden canlanmasını diliyorum..

Gerek yurt içi gerekse  yurt dışında Türk halılarına bir vizyon kazandıran Yahyalı halıları renk, kompozisyon, malzeme kalitesini uzun yıllardır muhafaza edebilmiş..

Yahyalı halıları %100  yün olması boyamada tabi boyalar kök boyası  kullanılması  ilmik sayısının sıklığı ve modelleri ile tanınmakta ve  çamur, asma yaprağı,  ceviz kabuğu, ceviz yaprağı gibi tabii malzemeler halı ipi boyamasında  kullanılmaktadır.

Bu boyaları başkaca el halılarında bulmak mümkün değildir.
Yahyalı halıları kullandıkça ve eskidikçe değeri artan ve rengi solmayan bir özelliğe sahiptir.

Yahyalı pazarlarında, bol bol meyve sebze alıyoruz öyle ki işi biraz abartarak bo bol turşu malzemesiyle dönüyoruz eve..

KAYSERİ DEVELİ GAZİ KÖYÜ SEVDİKLERİMİZİ KAYBETMENİN  ANISINA

Kapuzkaya şelaleleri

Sultan sazlığı

Yol dinlencesi yol manzarası ve heybetli Erciyes dağı karşımızda