GAP TURUNDAYIZ..

GAP TURUNDA KAÇ YER GEZDİK

Gelin hep braber şu cennet vatanımızın güzelliklerini birlikte keşfedelim..

Adana yolculuğu ardından sabah saatlerinde Adana'ya geliyoruz.

Burayı kısa bir mola gibi düşünün, Sabancı Merkez Camii ve Taş Köprü'yü gezip yola devam ediyoruz.

İlk durak Antakya...

İlk  önce Antakya Arkeoloji Müzesi- St. Pierre Kilisesi- Habibi Neccar Camiyi geziyoruz.

Serbest zamanımızda   eski Antakya evlerinin bulunduğu sokakları geziyoruz.

Sabah otelimizde  aldığımız harika bir kahvaltı sonrasında  Harbiye Şelalelerini gezmeye gidiyoruz.

Antakya deyince aklımızda kalan en önemli 3 şey; Asi Nehri, Harbiye Şelaleleri ve künefe oluyor..

Antakya sonrası durağımız Gaziantep oldu.

Burada güne muhteşem Zeugma Mozaik Müzesi ile başladık.

Zeugma Mozaik Müzesinde Roma dönemine ait mozaikleri ve meşhur "Çingene Kız" ile tanıştıktan sonra uzun bir çarşı-pazar-alışveriş yapıyoruz.

Salça-baharat-yöresel sabunlar, giysiler ve daha niceleri.

Gaziantep, hareketli ve sempatik bir kent.

Esnaf, kente gelen ziyaretçilere çok yardımcı oluyor.

Geceyi G.Antep"te geçirdikten sonra sabahın ilk ışıkları ile Halfeti"ye doğru yola koyuluyoruz.

Birecik baraj gölünde tekne gezintisi yaparken sular altında kalan yemyeşil eski Halfeti için üzülüyorum..

Urfa'dan ayrılmadan Harran'a gidiyoruz, konik kubbeli evler gerçekten enteresan.

Yine Harran'da Harran kalesi ve Harran üniversite kalıntılarını gezdikten sonra Ş.Urfa"ya dönüyoruz.

Burada kaldığımız gece "Urfa Sıra Gecesi" ne  hep beraber katılıyoruz..

İnanılmaz eğlenceli bir gecenin sonunda çok yorulmşz..

Ertesi sabah yine çok erkenden Göbeklitepe'ye doğru yola çıkıyoruz.

Günümüzden 12 bin yıl önce yapılmış, ne olduğu ve amacı henüz tam olarak bilinemeyen taş anıtları görmek ve fotoğraflamak gerçekten çok heyecan vericiydi.

Yeni rotamız Mardin, daha doğrusu bir kartal yuvasını andıran eski Mardin.

Dar sokakları, çarşıları, yöresel yemekleri, badem şekerleri, Süryani çörekleri ile ilginç bir yer ..

Gezmeyi ve incelemeyi çok sevdiğim bu yer bana ianılmaz  geliyor.. Farklı havası bizi içine çekmeyi başarıyor..

Burada  fazla kalamıyoruz ve yola devam diyerek  şahane ötesi Deyr-ul Zafaran Manastırına gidiyoruz.

Halen ibadete açık olan bu Süryani manastırı da görülmesi gereken yerlerden biri.

Gün batarken Midyat'a geçiyor ve geceyi orada geçiriyoruz.

Midyat deyince eski sokaklar, gümüş işçiliği ve tabii ki Süryani şarapları akla geliyor.

Ertesi gün ilk hedefimiz 4-5 ay sonra sular altında kalacak olan Hasankeyfi görebilmek.. Yol bıyu dağları ovaları geçip  Hasankeyf'e ulaşıyoruz.

Aracımız yolun kenarında duruyor usulcacık yürüyüp nehrin kenarına doğru varıyoruz..

Bir zaman sonra sı*ular altında kalacağını bilmek içimizi burkuyor..

Yol kenarında  keçilerini otlatan çocuklar meraklı bakışlarla bizi izliyor..

Nehrin kenarında tek bir ağaç görüyorum uzaktan direk yanına gidip oturuyorum..

Uuzn zun izliyorum kendimi dinliyorm burada karşıda yerleşim yerleri evleri görüyorum nehrin diğer tarafında..

Hasankeyf sonrası yeni rotamız Adıyaman-Kahta ilçesinde yer alan 2150 m. yüksekliğindeki Nemrut dağı ve Kommagene  krallığı heykelleri...

UNESCO Dünya Kültür Mirasında yer alan Nemrut"ta, Kommagene kralı Antiochos"a bir selam vererek güneşi batırmak inanılmaz bir duygu olacak...

Nemrut"a ulaşmak öyle kolay değil, önce otobüsümüz ile Kahta'ya geliyoruz, daha sonra bizi götürecek olan minibüslere biniyoruz.

Yaklaşık 45 dakika sürecek zorlu ve virajlı yollardan geçerek Nemrut eteklerinde kurulan tesise ulaşıyoruz.

Burada  minibüsleri ile biraz daha yukarıya çıkıyoruz.

Bitmedi, bundan sonrasını yürüyerek gideceğiz.

Eskiden katırlarla çıkılan Batı terasına, zaman zaman  dikleşen merdivenlerle dinlene dinlene yaklaşık yarım saatte çıkıyoruz.

O kadar şanslıyız ki hava pırıl pırıl güneşli ve çok soğuk olur denilen Nemrut'un tepesi bile çok soğuk değil...

Önce Doğu terasını görüp sonra tekrar Batı terasına dönüyoruz.

Güneş doğarken heyecanlı bir bekleyiş var grupta sabahın serinliği olur diyerek herkes elinde battaniyelerle gelmiş..

Soğuk değil fakat deli bir rüzgar çıkıyor sçlarımız havada uçuşurken..

Göbeklitepe ve Nemrut dağı heykelleri ile kral Antiochos'un henüz açılmamış mezarını ve devasa heykelleri görebilmek gerçekten inanılmaz bir duygya boğuyor bizi..

Geldik gezimizin sonuna, son durak Kahramanmaraş.

Kısa bir çarşı pazar molasında meşhur Maraş dondurmasından yiyip GAP turumuzu noktalayarak İstanbul'a  doğru yola çıkıyoruz.

Emeği geçen herkese çok teşekkür ediyoruz..

TÜLİN ÖZKUL   GAP TURU

Gap Turu Sırasında Mutlaka Görülmesi Gereken 5 Yer

2. Hasankeyf: 10.000 yılı aşkın köklü tarihi ve kültürel zenginliğiyle görülmesi gerektiğini düşündüğüm bir yapı da Hasankeyf..

3. Zeugma Mozaik Müzesi: Roma ve Geç Antik Döneme ait mozaik yapıları içerisinde barındırması ve aynı zamanda dünyanın en önemli müzelerinden biri olması nedeniyle kesinlikle görülmeye değer!

4. Mardin Evleri: Eski olmalarına karşın günümüze sağlam bir şekilde gelmiş olan, sarı kalker taşından yapılmış olan bu evler mimarisiyle oldukça ilgi çekici bir güzelliğe sahip.. Gap Turu’na katılmışken Mardin’in taş evlerini görmeden dönmemeli..

5. Balıklı Göl: Bir rivayete göre Hz. İbrahim’in ateşe atıldığında düştüğü göl olarak bilinen ve içinde kutsal olduğu düşünülen balıkların yüzdüğü bu göl, muhakkak görülmesi gereken bir başka turistik yerlerden biri..

Yukarıda da bahsetmiştim, bu bölgeyi rahat rahat gezmek için Mayıs Haziran aylarının uygun olduğunu düşünüyorum.

Çünkü bölge iklimi sebebiyle yaz mevsiminde aşırı sıcak, Ekim – Kasım gibi de aşırı soğuk olmaya başlıyor.

Ama dediğim gibi tadını çıkara çıkara gezmek için en uygun zamanın ilkbahar mevsimi olduğunu belirtmemde fayda var..

Urfa’da Neler Yapılır?

Eski Urfa Kalesi’ne çıkmadan,
Balıklıgöl’de balıklara yem vermeden,
Dünyanın ilk üniversitesinin kurulduğu Harran’a gitmeden,
Şanlıurfa kebabını tatmadan,
Çiğköfte, boranı, tırnaklı ekmek, bişe, aya köftesi, şıllık, meyan şerbeti ve koruk şurubunu tatmadan,
Mırra içmeden,
Kapalı çarşıdan alışveriş yapmadan,
Kelaynakları görmeden,
Atatürk Barajı’na gitmeden,
Fırfırlı Camiyi, Halepli Bahçeyi, Kurtuluş Müzesini, Rızvaniye Camisini, Aynzeliha Gölünü görmeden dönmeyin.

Mardin’de Neler Yapılır?

Mardin Kalesi’ni ve evlerini ziyaret etmeden,
Deyrülzeferan Manastırı, Zinciriye Medresesi, Kasımiye Medresesi, Latifiye Camii, Mardin Meryem Ana Kilisesi, Şehidiye Camii, Mardin Ulu Camii’ni görmeden,
Dara Harabeleri’ni görmeden,
Midyat’ı gezmeden,
Telkari’nin meşhur gümüşlerinden almadan,
Nar Salatası, İkbeybet (haşlanmış içli köfte), Irok (kızartılmış içli köfte), Bacanak Çorbası, Kaburga Dolması, Bademli İç Pilav, Kapari Salatası, Zencefilli Limonata ve Süryani şarabını tatmadan,
Kaburga dolması yemeden,
Badem şekeri, leblebi, ceviz sucuğu almadan,
Kiraz festivaline katılmadan dönmeyin.

Hatay’da Neler Yapılır?

Arkeoloji müzesini ve Saint Pierre kilisesini gezmeden,
Antik döneme ait kaya yontusu Cehennem Kayıkçısı’nı görmeden,
Habib Neccar ve Ulu Cami’yi ziyaret etmeden,
Çevlik adıyla da anılan antik kentte bulunan Titus Kaya Tüneli’ne girmeden,
Asi Nehri üzerinde bulunan Demirköprü’den geçmeden.
Antakya Kalesi ve Surlarına çıkmadan,
Meşhur künefesini yemeden,
Aşür, oruk, kaytaz böreği, kabak boraniye, künefe,  çeviz reçeli gibi geleneksel tatları denemeden,
Zahter, kuru kekik, küflü çökelek, tuzlu yoğurt, biber salçası, meyan kökü, testi peyniri, sünme peynir, nar ekşisi, dut şurubu, ipek ürünleri ve defne sabunu gibi yöreye özgü hediyeliklerden almadan dönmeyin.

Gaziantep’te Neler Yapılır?

Zeugma Mozaik Müzesi’ni, Gaziantep Kalesi’ni gezmeden,
Medusa Cam Eserler müzesini, hayvanat bahçesini, Pişirici Kasteli, Boyacı ve Kurtuluş camilerini ziyaret etmeden,
Gaziantep’in eski ilçesi olan Halfeti’yi görmeden,
Dülük Antik Kenti ve Gaziantep Müzesi’ni görmeden,
Bakırcılar Çarşısından alışveriş yapmadan,
Emine Göğüş Mutfak Müzesini gezmeden,
Sıra gecelerine katılmadan,
Lahmacun ve baklavalardan tatmadan,
Küşleme ve kebap yemeden,
Antepfıstığı, nar ekşisi, sumak ekşisi, zahter, kahvaltılık toz zahter, hasbir otu, pul biber, kurutulmuş patlıcan, isot ve acur almadan,
Peynirli kadayıf ve katmer yemeden dönmeyin.
Ayırca heybetli Nemrut Dağı’na çıkmalı, tekne turlarına katılmalı, bol bol fotoğraf çekmeli, bakır ve gümüş hediyeliklerden almalı, Fırat Nehri’ni görmeli, bol bol eğlenmelisiniz.

Listenizi uzatmak sizin elinizde. Unutulmaz bir GAP turu için yapmanız gerekenler şimdilik bu kadar.